دایره المعارف دانش

وبلاگی متفاوت...

دایره المعارف دانش

وبلاگی متفاوت...

"ووزولا" به لغتنامه آکسفورد راه یافت ...!!!

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری BBC ،در آخرین چاپ لغتنامه شهیر آکسفورد شیپور معروف و گوش خراش جام جهانی به نام ووزولا نیز به گنجینه لغتنامه آن اضافه شد.
فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد (OED) که تاکنون ۲ نسخه از ان در سالهای ۱۹۲۸ و ۱۹۹۸ منتشر شده است در نسخه سوم خود که در روز پنج شنبه منتشر شد دارای بیش از ۲۰۰۰ مدخل و لغت جدید است و این افزایش لغات جدید نشان از روند رو به رشد استفاده از واژهای انگلیسی را نشان میدهد.
شایان ذکر است که در این لغتنامه بسیار معروف بیش از ۲ میلیارد تجزیه و تحلیل کلمات و جملات انگلیسی در همه امور ممکن مورد بررسی قرار گرفته است.
گفتنی است که ووزولا شیپور پلاستیکی بود که طرفداران فوتبال در آفریقای جنوبی برای حمایت از تیم مورد علاقه خود در جام جهانی در اندازه و شدت صداهای مختلف استفاده میکردند و حتی در روزهای آغازین جام جهانی به یکی از معضلات اصلی برگزار کنندگان جام جهانی تبدیل شده بود و بسیاری از تیمها و از جمله مارادونای شهیر ضمن اظهار نارضایتی از این بوق آن را یکی از عوامل عدم تمرکز بازیکنان میدانستند.
هر چند که با ادامه جام جهانی دیگر صدای این شیپور عادی شد و الان به عنوان یکی از یادگارهای جام جهانی در اذهان باقی مانده است و حتی چندین باشگاه بزرگ اروپایی از جمله لیورپول به خاطر سر و صدای آن ورود ووزولا را به ورزشگاههای اختصاصی خود ممنوع کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد